מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

    נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

    אבל בצאנז: בביה"ח לניאדו נפטר הבוקר הנגיד הרה"ג ר' יום טוב קראוס ז"ל מבני ברק, לשעבר מלונדו, מחשובי חסידי צאנז. מרן האדמו"ר מצאנז השתתף בהלוויה שיצאה מנתניהו לעבר בית העלמין זכרון מאיר בבני ברק

    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במרכז הרפואי צאנז בנתניה השיב הבוקר את נשמתו אחד מדמויות ההוד של בני ברק, הנגיד הנעלה, הרה"ח ר' יו"ט קראוס ז"ל מזקני חסידי צאנז.

    ר' יו"ט שרד את השואה בתור ילד באורח נס, יחד עם אחיו הגביר הלונדנאי ר' מתתי ז"ל, ויחד הקימו את ביתם בלונדון. שם נהפכו במשך השנים לגבירים ואנשי שם.

    ר' יו"ט התפלל בביהמ"ד מכנובקא בעלזא ברחוב 99 בלונדון, וכל ימיו היה מקושר להרה"ק רבי אהרן מבעלזא זי"ע. לימים דבק בכ"ק מרן האדמו"ר מצאנז בעל השפע חיים זי"ע ואף פתח בהוראותו ובמימונו את בית המדרש של חסידי צאנז בלונדון.

    לפני 30 שנה עלה להתגורר בארץ, תחילה גר בירושלים ואח"כ בבני ברק. היה מקדיש כל יומו לתפילות ארוכות וללימוד תורה עם חברותות. היה נודע כגביר גדול בעל עסקים מסועפים בעולם, אך אף פעם לא ראוהו מתעסק בעסקים. תמיד היה עסוק בתפילות או בלימוד.

    הרבה לחלק מליוני שקלים כל שנה למטרות צדקה, אבל הכל היה כרוך עם תנאי של סודיות מוחלטת. מלבד למוסדות החסידות של צאנז שם לא יכל להסתיר את תמיכותיו בהקמת מבני תפילה וטהרה, ובפרט בשנים האחרונות תמך בהקמת הקריה של צאנז בטבריה.

    מכריו מספרים כי מנהגו היה לשהות שעות וימים שלמים בכותל המערבי או במירון ליד ציון התנא רשב"י, להגות בתורה כשהוא מנותק מטלפונים ומהעולם.

    דבק כחסיד נאמן ברבו מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א. מעולם לא החסיר חג או שבתות מיוחדות בנתניה בצל האדמו"ר. על אף מעמדו הרם בעיני האדמו"ר ובעיני החסידים, ע"פ בקשתו מעולם לא התכבד בעליה או כיבוד אחר ומעולם לא ישב סביב הטיש אלא רק מהצד.

    הוא עבר ייסורים רבים וקיבלם באהבה. לפני מספר שנים נאלצו לכרות לו את רגלו, ואיבד את אשתו לאחר מחלה ל"ע, אך הוא באמונתו התנהג בכל מנהגיו הסגפניים כבצעירותו וללא שינוי ניכר.

    בתקופת הקורונה חלה קשות אך בדרך נס, לאחר שבועות שהיה מורדם ומונשם בבית החולים, הוא התעורר וחזר לאיתנו. לפני כמה שבועות אושפז במרכז הרפואי צאנז עקב מצבו הבריאותי שנחלש מיום ליום והבוקר השיב את נשמתו ליוצרו כשהוא בן 82 שנה.

    בלילות החנוכה, בהם מוסר האדמו"ר מצאנז שיעור כל לילה בסוגיא של 'כבתה' במסכת שבת, היה מגיע כמעט מדי לילה מבני ברק להדלקת נרות החנוכה בצאנז.

    עם מרן האדמו"ר מצאנז. צילום: משה גולדשטיין

    כתלמיד חכם מופלג ובקי במסכתות הש"ס ובראשונים, אהב להשתתף בשיעוריו של האדמו"ר מצאנז בסוגיות הש"ס ואף להשתעשע בלימוד מפעם לפעם עם רבו האדמו"ר מצאנז.

    הלוויתו יצאה בשעה 15:30 מהרחבה ע"י היכלי הכוללים בקרית צאנז נתניה, ולפני זמן קצר עברה בביתוב רח' רוזובסקי 7 בבני ברק לעבר בית העלמין זכרון מאיר בבני ברק.

    האדמו"ר מצאנז מספיד בהלוויה



    0 תגובות